 |
dr hab. Jacek Strojny, prof. PRz Kierownik kierunku
Profesor uczelni, kierownik Zakładu Zarządzania Projektami na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Jest m.in. asesorem Polish Project Excellence Award, członkiem Rady Programowej International Project Management Association, konsultantem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w zakresie wdrażania metodyki zarządzania projektami w sektorze rządowym oraz ekspertem Związku Miast Polskich w zakresie wdrożenia systemu monitorowania usług publicznych.
|
Więcej
Autor ponad 150 prac naukowych z zakresu zarządzania procesami i projektami, zarządzania publicznego, analiz wielokryterialnych oraz przedsiębiorczości i innowacji. Konsultant i trener współpracujący z instytucjami sektora publicznego, przedsiębiorstwami oraz organizacjami pozarządowymi. Zrealizował ponad 120 projektów naukowych, B+R, reorganizacyjnych, informatycznych oraz inwestycyjnych. Specjalizuje się we wdrażaniu systemowego podejścia procesowo-projektowego.
 |
adw. Łukasz Barszcz
Od 2005 roku wykonuje samodzielnie zawód adwokata. Zajmuje się sprawami z zakresu prawa spółek handlowych, prawa gospodarczego, prawa karnego, prawa karnego gospodarczego, prawa cywilnego oraz sprawami z zakresu prawa rodzinnego.
|
Więcej
Posiada bogate doświadczenie w zakresie prawa upadłościowego. Brał udział w czynnościach dotyczących upadłości i restrukturyzacji dużych podmiotów gospodarczych. Prowadził obsługi wiodących podmiotów gospodarczych na rynku podkarpackim z branży deweloperskiej, budowlanej, produkcji materiałów budowanych, odzyskiwania roszczeń, motoryzacyjnej, wdrażania projektów finansowanych ze środków pozyskanych w ramach dotacji z Unii Europejskiej. Brał udział w realizacji inwestycji, które na stałe się wpisały się w krajobraz miasta Rzeszowa. Współtworzył od podstaw projekty biznesowe m.in. jednej z największych na terenie Polski wypożyczalni samochodów, opracowując system odzyskiwania wierzytelności z tytułu OC sprawcy i innych kosztów związanych z działaniem tego podmiotu. Współdziałał z licznymi stowarzyszeniami i fundacjami, wspierając je w zakresie pomocy prawnej czy prowadząc analizę ich działań pod kątem legalności i zgodności z prawem.
Jako adwokat sprawował patronat nad liczną grupą aplikantów, których część samodzielnie wykonuje zawód adwokata. Od wielu lat jest wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej Ciepłowni Łańcut Sp. z o.o. Był członkiem Zarządu Rzeszowskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego a także, przez kilka kadencji, Przewodniczącym Sądu Koleżeńskiego.
 |
mgr Joanna Długosz
Zastępca Dyrektora ds. Edukacji i Rozwoju Project Management Institute Poland Chapter - Oddział Podkarpacie, Program Manager w firmie Cyfrowa Foto Sp. z o.o.
|
Więcej
Jest absolwentką Politechniki Rzeszowskiej na kierunku Zarządzanie i marketing. Ukończyła także studia podyplomowe na kierunkach: Organizacja i zarządzanie produkcji, Zarządzanie zasobami ludzkimi oraz Informatyka stosowana.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami oraz w obszarach zakupów i sprzedaży. Zrealizowała szereg projektów i programów o charakterze inwestycyjnym, szkoleniowym, sprzedażowym oraz zakupowym. Jest specjalistą Change Management zgodnie z metodyką PRINCE2, specjalistą w zakresie metodyki P3O, a także Asesorem IPMA Polish Project Excellence Award.
Posiada certyfikaty Kierownika Projektów IPMA level C oraz PRINCE2, pełnomocnika i auditora wewnętrznego systemów zarządzania ISO 9001 i 14001 jak również auditora wewnętrznego systemu zarządzania według normy IATF 16949. Jest współautorką publikacji „Rola zespołów pracowniczych w zarządzaniu, wprowadzaniu zmian i podejmowaniu efektywnych decyzji w organizacji”.
 |
dr inż. Anna Gładysz
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania. Pracownik badawczo-dydaktyczny w Zakładzie Informatyki w Zarządzaniu na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza.
|
Więcej
Absolwentka kierunku Informatyka Wydziału Informatyki i Elektrotechniki Politechniki Rzeszowskiej. W 2013 roku uzyskała stopień doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu nadany przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w pracy nauczyciela akademickiego. Wykładowca i trener wielu szkoleń z zakresu wykorzystania dedykowanych narzędzi informatycznych w pracy. Specjalizuje się w tworzeniu i wykorzystaniu narzędzi informatycznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem, zarządzaniu projektami oraz logistyce. Pasjonatka rozwiązań praktycznych opartych na empirycznie zweryfikowanej wiedzy.
 |
dr inż. Agnieszka Jędrusik
Adiunkt w Zakładzie Zarządzania Projektami na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza. Przewodnicząca Podkarpackiej Grupy Regionalnej.
|
Więcej
Jest absolwentką Wydziału Budowy Maszyn i Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji. Doktorat uzyskała w dyscyplinie Budowa i eksploatacja maszyn. Ukończyła także studia EMBA oraz studia podyplomowe Menadżer innowacji i transferu wiedzy.
Zawodowo związana z przemysłem motoryzacyjnym, w którym od sześciu lat pracuje jako kierownik projektu. Posiada liczne certyfikaty, m.in.: , IPMA B, IPMA C, IPMA D R&D, PRINCE2 Foundation, PRINCE2 Practitioner.
 |
mgr Tomasz Leśniowski
Prezes Zarządu International Project Management Association Polska, Członek Zarządu pm2pm Sp. z o. o., Wiceprezes Zarządu GPM EMEA Sp. z o.o., Dyrektor Finansowy w Tomsystem Sp. z o.o., wykładowca akademicki.
|
Więcej
Posiada 19-letnie doświadczenie w zakresie tworzenia i zarządzania projektami organizacyjnymi, inwestycyjnymi, doradczymi i szkoleniowymi oraz w pozyskiwaniu funduszy na wsparcie i rozwój przedsiębiorstw. Współpracuje z firmami w obszarze zarządzania projektami i controllingu. Jego doświadczenie obejmuje także zarządzanie portfelem projektów, zarządzanie operacyjne i koordynację prac podległych zespołów projektowych. Współtwórca i realizator strategii dla wielu firm. W 2008 roku otrzymał tytuł Atlasa Project Management za szerzenie wiedzy i idei o zarządzaniu projektami w Polsce. Kierował projektem wyróżnionym nagrodą Polish Project Excellence Award (PPEA; 2011). Posiada także 16 lat doświadczenia jako trener biznesu.
Autor wielu programów rozwojowych z zakresu zarządzania projektami, programami i portfelami. Współautor międzynarodowego standardu dla trenerów, konsultantów i coachów IPMA, członek zespołu redakcyjnego edycji polskiej „Zrównoważone zarządzanie projektami. Podręcznik GPM”.
Członek Komitetu Sterującego IPMA CERT, Autoryzowany Trener Zarządzania Projektami IPMA Polska. Posiada Certyfikat Dyrektora Portfela Projektów IPMA level A, Certified Green Project Manager level B.
 |
mgr Ewa Markiewicz, MBA, DBA
Doctor of Business Administration, doktor w dyscyplinie praktycznego zarządzania organizacjami. Manager ds. Strategicznego Rozwoju i Technologii w Cyfrowa Foto Sp. z o.o. Wykładowca akademicki, trener biznesu i zarządzania projektami, coach i mentor kompetencji w obszarze komunikacji i facylitacji.
|
Więcej
Absolwentka Wydziału Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej w dziedzinach Zarządzania Projektami, Zarządzania oraz Marketingu, jak również Executive MBA w Collegium Humanum – Szkole Głównej Menedżerskiej w Warszawie. Ekspert w dziedzinie nowoczesnego zarządzania potwierdzony tytułem Doctor of Business Administration.
Manager z wieloletnią praktyką zawodową w obszarze zarządzania operacyjnego. Kompleksowo wspiera firmy w rozwoju i wydajnym funkcjonowaniu, nadzorując kluczowe obszary biznesu - aktualnie obszar R&D. Odpowiada za budowanie strategii rozwoju, podnoszenie efektywności poprzez transformacje i wdrażanie zmian w organizacjach. Jest praktykiem ciągłego doskonalenia i certyfikowanym Lean Six Sigma Black Belt - (TUV)® & LQ Cert®. Propaguje także nowoczesną, praktyczną wiedzę w zakresie Lean Management i Production. Trener umiejętności praktycznych niezbędnych do efektywnego zarządzania organizacją przyszłości.
Doświadczenie menedżerskie rozwijała w środowisku międzynarodowym (m.in. USA, UK, Włochy) w przedsiębiorstwach produkcyjnych branży lotniczej, poligraficznej oraz linii technologicznych dla przemysłu spożywczego. Współpracowała m.in. z koncernem Rolls-Royce, Collins Aerospace/UTAS, Goodrich, Pratt & Wittney.
Od 2018 r. współpracuje ze środowiskiem akademickim jako wykładowca Centrum Studiów Podyplomowych Wydziału Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej na kierunku Project Manager. Równolegle dzieli się wiedzą praktyczną podejmując rolę trenera biznesu. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami w wymiarze tradycyjnym i zwinnym. W tym obszarze posiada certyfikaty: PMP® PMI, IPMA® Level C, AGILE PM® Practitioner oraz Risk Management M_O_R®.
Największą radości i satysfakcję przynosi jej rozwój pracowników i studentów potwierdzony ich sukcesami.
Prywatnie miłośniczka starego kina, spacerów i tańców latynoskich.
 |
mgr inż. Maciej Rząsa
Inżynier, programista, Scrum Master związany z firmą Toptal. Posiada doświadczenie w prowadzeniu projektów informatycznych z różnych dziedzin (tłumaczenia, turystyka, telewizja, recycling, rekrutacja) oraz w tworzeniu i rozwijaniu zespołów.
|
Więcej
Inżynier, programista, Scrum Master związany z firmą Toptal. Posiada doświadczenie w prowadzeniu projektów informatycznych z różnych dziedzin (tłumaczenia, turystyka, telewizja, recycling, rekrutacja) oraz w tworzeniu i rozwijaniu zespołów.
Brał odpowiedzialność za różne części procesu wytwarzania oprogramowania – od komunikacji z interesariuszami przez implementację po wdrożenia i utrzymanie. Od lat pracuje w międzynarodowym, rozproszonym geograficznie środowisku.
Prowadzi zajęcia dotyczące zwinnego zarządzania projektami w formie wykładów, laboratoriów i projektów na studiach licencjackich i magisterskich z zarządzania. Gościnnie wykładał również na kierunkach technicznych (informatyka, automatyka).
Aktywnie zaangażowany w społeczność branżową. Współorganizator Rzeszów Ruby User Group – lokalnych spotkań poświęconych programowaniu. Prelegent podczas informatycznych konferencji branżowych (zarówno krajowych jak i międzynarodowych).
W wolnym czasie wspina się, chodzi po górach i czyta książki. Interesuje się także historią.
 |
mgr inż. Krzysztof Witkowski
Autoryzowany trener IPMA Polska. Asesor konkursu IPMA Project Excellence Award oraz Polish Project Excellence Award. Od 2005 r. kierownik merytoryczny i wykładowca studiów podyplomowych Zarządzanie Projektami w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. J. Tischnera w Krakowie.
|
Więcej
Ukończył z wyróżnieniem Kijowski Instytut Inżynierów Lotnictwa Cywilnego (1991). Prezes Zarządu Universe-IBS sp. z o.o. . Absolwent studiów podyplomowych i kursów z zakresu finansów oraz zarządzania projektami. Posiada certyfikaty zarządzania projektami: Certified Senior Project Manager IPMA lev. B, Prince 2 Practitioner. Prowadzi kursy zarządzania projektami, również przygotowujące do certyfikacji IPMA na poziomach A, B, C, D.
Brał udział w opracowaniu i wdrożeniu metodyk zarządzania projektami, programami i portfelami oraz współpracował z zespołami projektowymi takich przedsiębiorstw jak Lubelski Węgiel Bogdanka SA, Jastrzębska Spółka Węglowa S.A., Urząd Miejski w Jaworznie, Polskie Sieci Elektroenergetyczne SA, PGNiG SA, Grupa Nowy Styl S.A..
Kierował projektami reorganizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstw z wykorzystaniem zarówno tradycyjnych, jak i zwinnych metodyk zarządzania projektami.
Prywatnie miłośnik lotnictwa, jazdy na rowerze, narciarstwa oraz snowboardingu.
 |
dr inż. Dariusz Wyrwa
Adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności Wydziału Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej.
|
Więcej
Jest doświadczonym konsultantem biznesowym i trenerem prowadzącym szkolenia z zakresu zarządzania projektami, pozyskiwania funduszy, planowania dla przedsiębiorstw, jednostek samorządu terytorialnego i podmiotów ekonomii społecznej. Był konsultantem Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Ukończył kurs facylitatorów prowadzony przez Fundację Partners Polska.
Realizował liczne projekty, także te finansowane ze środków krajowych, funduszy Unii Europejskiej oraz fundacji krajowych i zagranicznych. Współpracował m.in. z Podkarpackim Klubem Biznesu, INNpuls Sp. z o.o., BD Center Sp. z o. o., Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, Rzeszowską Agencją Rozwoju Regionalnego S.A. oraz Wojewódzkim Urzędem Pracy w Rzeszowie. Pełnił funkcję prezesa zarządu Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych w Rzeszowie, wiceprezesa Centrum Rozwoju Społeczno-Ekonomicznego w Sielcu. Był także członkiem rady nadzorczej Dreams Come True Sp. z o.o.
Autor kilkudziesięciu publikacji krajowych i zagranicznych dotyczących problematyki zarządzania oraz raportów i dokumentów strategicznych i operacyjnych związanych głównie z rozwojem przedsiębiorczości oraz innowacyjności województwa podkarpackiego.
 |
mgr Izabela Zych
Coach i trener w zakresie psychologii sprzedaży, negocjacji, komunikacji oraz elastycznego życia.
|
Więcej
Absolwentka zarządzania na Politechnice Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza, a także licznych studiów podyplomowych i kursów, między innymi: studiów holistycznego zarządzania Holi-Lider (WSB), NLP i Coachingu (International Association of Coaching Institutes), Studium Psychologii i Komunikacji Interpersonalnej.
Od sześciu lat zarządza własnymi firmami z branż HR, księgowej oraz szkoleniowej. Wcześniej pracowała w korporacjach i firmach ogólnopolskich jako handlowiec, dyrektor oraz wiceprezes.
Jest promotorem i praktykiem stylu holistycznego zarządzania w organizacjach. W swoim podejściu do zarządzania firmą, projektami oraz ludźmi skupia się na zorganizowaniu pracy zespołów tak, aby jednostki w firmie efektywnie i z przyjemnością realizowały swoje projekty, ale także, by osiągały indywidualne poczucie satysfakcji i spełniania. Propaguje podnoszenie świadomości pracowników w życiu i w pracy, aby uniknąć wypalenia zawodowego i stale czerpać energię do rozwoju. Jako dyplomowany coach i mentor holistyczny łączy aspekt osobisty i biznesowy w pracy z klientami indywidualnymi i towarzyszy im w osiąganiu pełni swojego potencjału.
Prywatnie mama dwójki dzieci. Interesuje się narciarstwem, jogą, tańcem dominikańskim, psychobiologią człowieka i świadomym rozwojem emocjonalnym.