Menedżer turystyki i hotelarstwa

Cel studiów

Wszechstronne przygotowanie słuchaczy pod względem teoretycznym oraz praktycznym do wykonywania pracy w sferze nowoczesnego zarządzania w branży turystycznej i hotelarskiej, a także kreowania oraz rozwoju usług turystycznych i hotelarskich. Słuchacz otrzyma wiedzę na temat gospodarki turystycznej i nabędzie umiejętności menedżerskich w biurze podróży, hotelu, gospodarstwie agroturystycznym - w sytuacjach kryzysowych i ciągłych zmianach rynkowych. Zrozumie rosnące wymagania odbiorców usług turystycznych i konkurencje na rynku, które stają się nowymi wyzwaniami dla kadr w turystyce. Ukazane zostanie sprawne organizowanie destynacji turystycznych, w pełni wykorzystując potencjał w profesjonalnej obsłudze klienta. 

Adresaci, kryteria kwalifikacji

Osoby, które chciałyby znaleźć pracę w hotelu bądź szeroko pojętej branży turystycznej na stanowisku menedżerskim/kierowniczym. Osoby pracujące już w hotelarstwie i turystyce, które chciałyby rozwinąć swoje umiejętności i awansować. Osoby zamierzające rozpocząć działalność gospodarczą w sferze turystyki i hotelarstwa, pracownicy wydziałów turystyki urzędów gminnych i powiatowych, członkowie komisji turystyki rad gmin i powiatów, pozostałe osoby zainteresowane zarządzaniem w turystyce i hotelarstwie. Oferta skierowana jest również do osób zainteresowanych fachowym prowadzeniem biznesu agroturystycznego lub biura podróży.

Kadra dydaktyczna

Grono wykładowców, którzy w sposób profesjonalny, zarówno teoretyczny jak i praktyczny, przekażą swoją wiedzę. Uznane autorytety naukowe oraz wybitni specjaliści – praktycy w branży turystycznej i hotelarskiej w zakresie menedżerskim, zarządzania, ekonomii, public relations, reklamy i marketingu, informatyki, badań rynku, komunikacji społecznej, prawa, ubezpieczeń w turystyce.

Ramowy plan studiów

  • Współczesne trendy turystyczne w regionie, Polsce i na świecie
  • Menedżer jako organizator usług turystycznych i hotelarskich
  • Biznesplan. Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Analiza rynku usług turystycznych
  • Zarządzanie jakością w turystyce
  • Przewaga konkurencyjna w turystyce
  • Kreowanie strategii rozwoju turystyki w gminie
  • Tworzenie oferty turystycznej
  • Psychologia i socjologia turystyki
  • Bezpieczeństwo i ubezpieczenia w turystyce
  • Elementy prawa w turystyce
  • Międzynarodowy rynek usług hotelarskich
  • Tworzenie wizerunku hotelu
  • Marketing usług turystycznych
  • Profesjonalna obsługa klienta w turystyce i hotelarstwie
  • Zarządzanie relacjami z trudnym klientem
  • Informatyka i Internet w turystyce i hotelarstwie
  • Usługi gastronomiczne w hotelarstwie
  • Działalność turystyczna. Hotel. Agroturystyka. Biuro podróży

Seminarium dyplomowe – jego celem jest przygotowanie pracy projektowej na zakończenie studium.

Dodatkowe informacje

  • Przy zapisie należy dostarczyć:
    • kwestionariusz zgłoszeniowy
    • dyplom ukończenia studiów wyższych (oryginał lub odpis)
    • kserokopia dowodu osobistego
  •  Absolwenci otrzymują:
    • świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
  • Czas trwania:
    • 2 semestry, 202 godz. zajęć dydaktycznych 
  • Cena:
    • 2.700,- zł
    • 2 500,- zł dla absolwentów Politechniki Rzeszowskiej 
  • Uwagi:
    • zajęcia odbywają się w systemie niestacjonarnym (soboty, niedziele).
    • zajęcia będą prowadzone w formie wykładów, ćwiczeń i warsztatów (w formach interaktywnych), z wykorzystaniem technik multimedialnych, a także w formie prezentacji i działań praktycznych.

Dołącz do nas!

Zapisz się na studia.

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję